Juridisk chefkonsulent til Sekretariatet i Børn og Unge 

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Børn og Unge har vi høje ambitioner for alle børn og unge. Vi stræber efter at skabe de bedst mulige rammer for, at alle børn og unge kan blive så dygtige som de kan. For at lykkedes med det, er der brug for at ledere, medarbejdere, forældre og andre samarbejdspartnere er trygge i, at vi sammen finder de bedste løsninger inden for de rammer som lovgivningen sætter. Sekretariatets jurister har en vigtig rolle i at vejlede og sparre med chefer, kolleger, lokale ledere og andre samarbejdspartnere omkring juridiske emner. For at løse den opgave, mangler vi endnu en dygtig kollega.  


Om jobbet  

Sekretariatet er fysisk placeret dels på Grøndalsvej 2 i Viby J og dels på Rådhuset. Din daglige arbejdsplads vil være på Grøndalsvej. Du bliver en del af et jurateam på 3 jurister, som arbejder tæt sammen om opgaveløsningen. Teamet tager fælles ansvar for opgaveløsningen og gensidig faglig sparring, og som juridisk chefkonsulent vil du have ansvaret for koordinering, overblik og den faglige ledelse af temaet i tæt samarbejde med sektionslederen.  

Teamet samarbejder med chefer og kolleger med forskellige faglige baggrunde om en bred opgaveportefølje. Opgaverne er særligt indenfor, men ikke begrænset til, folkeskole- og dagtilbudslovgivning, forvaltnings- og offentligret, kommunalret, databeskyttelsesret, sundhedsret og ophavsret. 

Den daglige, faglige sparring sker primært i jurateamet, men du vil også blive en del af et tværgående juridisk netværk i Børn og Unge og på tværs af kommunen. Det gensidigt forpligtende og uformelle samarbejde med kommunens øvrige jurister er noget teamet fremhæver som centralt, for at kunne løse opgaver inden for et bredt juridisk felt. Som jurist i Sekretariatet har du ikke en selvstændig beslutningskompetence, men du rådgiver og bistår med juridisk kvalificering og sagsbehandling både med øje for organisationen og det politiske niveau.  

Opgaver i teamet varierer efter hvad der rører sig i organisationen og politisk. Men eksempler på opgaver kan være:  

  • Juridisk sparring til lokale ledere på skoler, dagtilbud og fritidstilbud 
  • Juridiske vurderinger og notater til chefer, direktør og rådmand i forhold til konkrete sager  
  • Sparring til kolleger fra andre faggrupper omkring klagesager, borgerhenvendelser mv.  
  • Svar på komplicerede klager og aktindsigt   
  • Vejledning ved indgåelse af kontrakter 
  • Undervisning og udarbejdelse af skriftligt og mundtligt vejledningsmateriale om juridiske problemstiller som fylder i organisationen  
  • Brugskontrakter for selvejende dagtilbud, oprettelse af private dagtilbud eller ændringer af driftsaftaler mv.  


Vores forventninger til dig   

Vi søger en juridisk generalist og vi forventer, at du kan svare positivt på størstedelen af følgende udsagn:  

  • Du har erfaring med koordinering og faglig ledelse hvor du er den der har ansvaret for fælles opgaveløsning og overblik over teamets opgaver 
  • Du har grundig erfaring med juridisk sagsbehandling  
  • Du kommer med relevant erfaring gerne fra et sekretariat eller en stab inden for det offentlige  
  • Du har en stærk offentlig- og forvaltningsretlig profil 
  • Du har en bred juridisk viden, er god til at dykke ned i nye juridiske områder og trives med ikke at have svarene på forhånd 
  • Du kan omsætte kompleks jura og gøre det forståeligt og brugbart for andre faggrupper  
  • Du kan aflæse en kompleks organisation og har forståelse for forskellige parters behov  

Som person er du 

  • Struktureret og har en systematisk tilgang til opgaverne 
  • Du kan lide at tage ansvar  
  • God til at samarbejde med mange forskellige aktører med forskellige fagligheder og interesser 
  • Imødekommende, positiv og indstillet på at bidrage til et godt arbejdsmiljø 
  • Du har lyst til løbende faglig udvikling og dygtiggørelse  
  • Du trives med at have mange bolde i luften på en gang, og at din arbejdsdag til tider er præget af korte deadlines og ad-hoc opgaver 
  • Du kan lide at arbejde i et gensidigt forpligtende team, hvor den daglige og løbende sparring og videndeling vægter højt 

Du skal i din ansøgning sætte ord på, hvordan du ser, at dine kompetencer bedst kommer i spil i vores jurateam med henblik på den juridiske opgaveløsning og udvikling af fagfeltet i Børn og Unge.  

 
Det lægger vi vægt på i Sekretariatet 

  • Vi spiller Børn og Unges ledelse god - både politisk, administrativt og lokalt 
  • Vi arbejder for, at borgere, samarbejdspartnere og interessenter bliver godt behandlet 
  • Vi bygger bro og fremmer tværgående koordinering og samarbejde 


Vi tilbyder  

Du bliver en del af et fagligt kompetent jurateam, som løbende arbejder på at udvikle egen praksis og faglig kunnen. Der vil være god mulighed for kompetenceudvikling. Du bliver også en del af et Sekretariat på to matrikler som vægter det tværfaglige samarbejde og det kollegiale fællesskab højt.  

Vi er en afdeling, hvor vi bakker hinanden op, og hvor vi holder fokus på opgaveløsning, samarbejde og koordinering. Vi har en uformel omgangstone, vi mødes til fælles morgenmad om fredagen og vi prioriterer de små snakke ved kaffemaskinen.  

Vi har fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejdsdage.  


Løn og ansættelsesvilkår:  
Stillingen er på 37 timer ugentligt og med løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af dine kvalifikationer. Vi forventer, at du tiltræder senest 1. november 2023.  

Ansøgning:   
Du sender os din ansøgning og bilag elektronisk senest den 4. september 2023. Første runde samtaler forventes at blive afholdt den 13. og 14. september og anden runde samtaler forventes afholdt den 21. september. Der vil være en opgave og evt. test, som skal løses mellem samtalerne. 
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.  
  
Hvis du vil vide mere:  
Du kan læse mere om Børn og Unge her.
Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte sektionsleder Stine Fiedler Røge på telefon 2337 2492 efter den 14. august. 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Grøndalsvej 2, 8260 Viby J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/juridisk-chefkonsulent-til-sekretariatet-i-born-og-unge/vfxjsn/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5886115

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet