Maritim Projekt- og Koordinationssektion søger maritim sagsbehandler til Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste i Brabrand

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du mod på alsidig og varieret sagsbehandling inden for det maritime område? Har du gåpåmod og tager initiativ på egen hånd?

Så læs med her.

Om os

Vi varetager koordineringsfunktionen mellem myndigheder, søværnets enheder og værkstederne i reparations- og vedligeholdelsesopgaver, samt i implementeringsprojekter og ved større vedligeholdelsesopgaver.

De forvaltningsmæssige opgaver håndteres i Brabrand, hvor hvor Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste (FVT) ledelse er placeret, mens produktionsopgaver håndteres decentralt på flådestationerne i Korsør og Frederikshavn.

Kollegaerne er både civile og militære - vi støtter hinanden og det er en selvfølge, at der er kvaliteten i arbejdet, samtidig med at det skal være sjovt at gå på arbejde. Vi har fleksibel arbejdstid, når tjenesten tillader dette, så du også kan få arbejds- og privatlivet til at balancere.

Om stillingen

Opgaverne omfatter sagsbehandling internt i sektionen indenfor FVT maritime område i relation til Søværnskommandoen. Du indgår i et tæt samarbejde med FVT maritime ledelse, og bidrager til og styrer den koordinerende sagsbehandling fra VA MARITIM og til de øvrige afdelinger og sektioner i FVT.

De primære opgaver:
• Alsidig sagsbehandling for VA MARITIM.
• Mødeforberedelse, -ledelse og opfølgning.
• Udarbejdelse af notater og tovholder på større sagsbehandlingsopgaver.
• Bidrage til udarbejdelse og opdatering af bestemmelser og procedurer.
• Bidrage til planlægningsgrundlaget for kapacitets- og produktionsplanlægning.
• Maritim Forbindelsesofficer til FKO/SVK krisestab.

Du vil indgå i FVT arbejds- og udviklingsgrupper på tværs af myndigheder, men primært inden for det maritime område. Du bidrager til formidlingen af den maritime ledelses visioner og mål, samt støtter implementeringen af forvaltnings- og driftsmæssige procedurer og processer.

Det daglige virke er i Brabrand, men du må forvente at tilbringe en del tid ude af huset, til opbygning af relationer og netværk samt opfølgning på opgaver.

Hverdagen og opgaverne præges af omskiftelighed, hvorfor vi støtter hinanden og har en fælles forståelse for vigtigheden af kvaliteten i arbejdet.

Om dig

Du er kaptajnløjtnant, kaptajn eller erfaren premierløjtnant med bred operativ erfaring. Hvis du er premierløjtnant, skal du være indstillet på at gennemfører VUK efteruddannelse.

Som person er du let omgængelig, udadvendt og vi forventer, du besidder særlige stærke relationelle evner, hvor du har en nysgerrig tilgang til dialog, da du får arbejdsrelationer og netværk på tværs af organisationen.

Derudover er du analytisk og kan gennemskue komplicerede processer og afhængigheder.

Du arbejder struktureret og kommunikerer tydeligt, leverer til tiden, og kender dine begrænsninger. Du kan bevare overblikket i mange og komplekse opgaver, og trives i en hverdag med skiftende fokus.

Det foretrækkes du har stabserfaring og det er ønskeligt, at du har erfaring med planlægning og tilhørende værktøjer:

• Handlingsprogrammer
• Operationsplanlægning
• Vedligeholdelsesstyring
• Materielmæssige sagsgange
• Planlægning og opfølgning på større materielopdateringer og hovedeftersyn
• Business Cases

Ansættelsesvilkår

Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner/kaptajnløjtnanter.
Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Hvis du er premierløjtnant og ikke har gennemført Føringskursus/VUK eller anden relevant uddannelse på tilsvarende niveau, vil der være mulighed for at indgå en uddannelsesaftale. Aflønning i stillingen vil i så fald ske efter reglerne om midlertidig funktion i højere stilling. Udnævnelse og overgang til varig ansættelse som kaptajn/kaptajnløjtnant kan finde sted, når uddannelseskravet er opfyldt og ved styrelseschefens godkendelse.

Som ansat på Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

KONTAKT OG ANSØGNING
Du er meget velkommen til at høre mere om stillingen hos orlogskaptajn Kenneth Søvang på tlf. 61 50 01 18. Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du ringe til HR-konsulent Britt Holde på telefon 728 19143.

Ansøgningsfristen er den 20. august 2023. Samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter.
Ansættelse efter aftale.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale. FOKUS og referencer kan medsendes, men er ikke et krav.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARETS VEDLIGEHOLDELSESTJENESTE
Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste er en kvalitetsledelses og arbejdsmiljøbevidst servicevirksomhed, der vedligeholder, reparerer og modificerer Forsvarets materiel. En del af virksomheden er i dag ISO og arbejdsmiljøcertificeret, hvilket forventes at blive udbredt til hele organisationen. Myndigheden beskæftiger ca. 1700 medarbejdere.

Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste består af en Vedligeholdelsesdivision med seks vedligeholdelsesområder fordelt geografisk over hele landet, og en Planlægnings- og Koordinationsdivision beliggende i Brabrand. De seks Vedligeholdelsesområder er specialiseret i at reparere, vedligeholde og modificere specifikke materielsystemer indenfor deres faglige søjle. Planlægnings- og Koordinationsdivisionen består af en Forretningsafdeling og en Driftsafdeling, som varetager koordinerende planlægning, uddannelse, styring, controlling og udvikling af Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste.

Ud over at reparere og vedligeholde Forsvarets materiel så støtter Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste Forsvarets operationer og missioner med veluddannet militært teknisk personel, der udlånes til Forsvarets enheder iht. aftalte planlægning eller ad hoc i særlige tilfælde.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Forsvarets Vedligeholdelsestjeneste – Brabrand, Sødalsparken 20F, 8220 Brabrand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184451&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875520

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet