Vågen nattevagt søges til døgntilbud for voksne med udviklingshæmning

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger

En medarbejder til fast stilling som vågen nattevagt i vores døgntilbud på 37 timer/uge, med ansættelse hurtigst muligt.

Målgruppe

Snåstrup Vestergård er et helhedstilbud for voksne med psykisk udviklingshæmning og evt. tillægsdiagnoser som ADHD, udviklingsforstyrrelser og psykiatriske overbygninger. Snåstrup Vestergård består af et botilbud og et aktivitetstilbud. I botilbuddet bor borgere der er visiteret til tilbuddet, samt borgere der har modtaget en dom til anbringelse eller tilsyn. I aktivitetstilbuddet er der, ud over beboerne fra botilbuddet, også eksterne borgere visiteret fra Aarhus kommune. 

Målgruppens fællestræk er et tydeligt behov for struktur, forudsigelighed og følelsesmæssig bekræftelse. Derudover er deres behov for støtte og vejledning meget forskellig, ligesom deres baggrund og funktionsniveau er individuelt. 

 

Tilbuddets profil 

Snåstrup Vestergård er et kombineret dag- og botilbud efter Servicelovens §103, 104, §107 og 108. Vi er en del af Center for Socialpædagogiske Tilbud til Voksne (CSV) under Voksne, Job og Handicap (VJH) i Aarhus Kommune. Vores overordnede værdigrundlag er at særlige mennesker har brug for en særlig indsats. Vi arbejder ud fra kommunens værdigrundlag - troværdighed, respekt og engagement.

Som nattevagt arbejder du sammen med en kollega, og I er altid to på arbejde på institutionen, en i hver af vores to bo-enheder. Du får ansvaret for 10 borgere i egen enhed, i tæt samarbejde med kollega i anden enhed. 

Den primære opgave er at være årvågen og klar til at håndtere borgere der har brug for støtte og tryghed om natten. En mindre del af nattens opgaver er centreret om rengøringsopgaver, i henhold til vores arbejdsbeskrivelse.

Der arbejdes i rul af henholdsvis fem og to sammenhængende nætter; fredag-tirsdag + mandag-tirsdag. Kl. 22-07, dog til kl. 07.45 lørdag og søndag. 

Fælles for vores botilbud og vores aktivitetstilbud er, at vi arbejder ud fra en anerkendende og relations baseret pædagogik, hvor borgeren støttes i at opnå ejerskab over eget liv. Vi tilrettelægger indsatsen med udgangspunkt i borgerens handleplan, hvor individuelle ønsker, ressourcer, kompetencer og udfordringer danner grundlag for vores tilgang. 

Vi arbejder bevidst med relationen til borgerne som bærende for et miljø, der muliggør at borgerne, gennem aktiv deltagelse i hverdagen, udvikler så alsidige evner, færdigheder og interesser som muligt, med målet at sikre oplevelsen af livsduelighed, nødvendige sociale kompetencer og brugbare handlestrategier.

Vi prioriterer sikkerhed, et sundt arbejdsmiljø og støtte til hinanden højt. Vi bærer overfaldsalarm som en del af vores sikkerhedsprocedurer.


Vi forventer at du

  • har en pædagogfaglig eller anden relevant uddannelse, eventuelt suppleret med en anden faglig eller erfaringsmæssig baggrund, med relevans for løsningen af opgaven som vågen nattevagt. Har du kendskab til LA2 og/ell. KRAP, vil det være en fordel.
  • har praksiserfaring med målgruppen, og kan bevare overblikket i pressede situationer. 
  • arbejder selvstændigt og er loyal overfor fælles beslutninger som en del af natholdet, og her indgår struktureret i løsningen af de praktiske rengøringsopgaver, der er indeholdt i stillingen.
  • er motiveret for at gøre en forskel for stærkt udsatte borgere, også hvis det indebærer konfliktfyldte og komplekse situationer, da brugerne kan have en udfordrende og problemskabende adfærd. 
  • udstråler modenhed og selvstændighed, igennem en tydelig og rolig fremtoning. Det er afgørende at du evner at møde borgerne med smil, empati og overskud, samt at være bevidst ansvarlig for relationsdannelsen som grundlag for den faglige indsats.
  • er fleksibel og loyal overfor fælles beslutninger. 
  • anser skriftlighed som en vigtig del af kerneopgaven, og at du er motiveret for at arbejde med vores IT-dokumentationsværktøjer. 
     

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst mellem KL og faglig organisation.

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger kan indhentes mandage og fredage hos afd. Leder Line Julie Holck tlf. 4187 6746

Ansøgning
Klik på linket nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Ansøgningen skal være os i hænde senest den 20. juni 2024.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 26.


Om os

Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse yder hjælp til kommunens borgere på social- og beskæftigelsesområdet. Området er delt op i to forvaltninger og en fælles stab. Magistratsafdelingen beskæftiger omkring 4.000 medarbejdere.

Beskæftigelsesforvaltningen er ansvarlig for tilbud til borgere, der står uden for eller er i risiko for at miste tilknytningen til arbejdsmarkedet. Det kan blandt andet være kontanthjælpsmodtagere, revalidender, førtidspensionister, sygedagpengemodtagere samt nyankomne flygtninge og indvandrere.

Socialforvaltningen er ansvarlig for kommunens tilbud til personer med handicap, sindslidende, misbrugere og udstødte samt udsatte børn og unge.

I Center for Socialpædagogiske tilbud til voksne (CSV) CSV rummer tilbud til borgere med forskellige grader af udviklingshæmning i kombination aldring, psykiatri og hjerneskade. Vi står på vores faglige udviklingsplan, projekt Borgeren ved Roret og Det Fælles Faglige Fundament i Voksne, Job og Handicap, hvor vi altid ser mennesket før handicappet. Vi arbejder ud fra en dialektisk handicapforståelse, hvor handicappet altid ses i en kontekst og udvikling som noget der sker i sociale sammenhænge, ofte i ryk og afhængigt af livsfaser. Vi har fokus på borgerens livsmestring ud fra en tilgang om, at alle kan lære og udvikle sig, og at vi skal støtte gennem målrettede og virksomme metoder, herunder ASK, KRAP, LA2(U) og Åben Dialog. Vi indgår altid i et ligeværdigt samarbejde med borgerne, og har fokus på deres håb, ønsker og drømme, samt det tilstræbte indefra-perspektiv. 

  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Silkeborgvej 939, 8462 Harlev J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6059984

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet